Splinter Cell
ngage club 2004.04.18. 21:38
Splinter Cell - lopakodás 2D-ben
Nem volt egyszerű dolguk az Ubisoft (Gameloft) programozóinak, amikor a pc-s kémjátékok koronázatlan királyát, Sam Fishert kellett átportolniuk 2D-re: mindazonáltal a művelet fényesen sikerült, hisz sem a főhős, sem az izgalom fénye nem kopott. A játékmenet és a körités (a történet és az átvezetők) kimondottan hangulatosak lettek..
Irányítás: bizony szokatlan lehet, hogy fohosünk csak dupla gombnyomásra kezd el futni, márpedig ez nélkülözhetetlen a leszakadó padlók átugrásánál. A képernyő bal alsó sarkában található kijelző pedig akkor lehet hasznos, ha a kamerákat és őröket kell már kerülgetnünk..bár a pályák már önmagukban is nagy fejtörést okozhatnak. Jó példa erre az elso égő ház, ahol lángok, beszakadó padlók és számtalan ajtó közt kell megtalálni a bennragadt ügynököket..
Zene és grafika: mindkettő az átlagnál jobban kidolgozott, kiváló hangulat-aláfestő. Főhősünk számos, jól animált mozgássorral rendelkezik, a helyszinek pedig kelloen érdekesek és furfangosak egy jó partihoz.Multiplayer: ez az a felület, ahová eddig egyik konverzió sem merészkedett, tehát az N-Gage port itt virithat igazán: egymással is versenyezhetünk, de sokkal izgalmasabb a küldetéseket együtt teljesiteni.
Néhány negativ gondolat a végére: már a bevezeto képsoroknál világos, hogy a programot ugyanaz a cég készitette, mint a Rayman 3-at, nevezetesen a Gameloft. Ezek után nem meglepő, hogy néhányunkban a "Rayman újraszkinezve" gondolat vetődött fel, hiszen a játék jelentos részében hasonló nehézségek várnak ránk, mint a Raymanben, csak itt máshogy néznek ki. De a multiplayer-rész azért hamar feledtette eme sötét képzelgéseinket.
|